#Volvo - #Aero #Jet-Engines #Flygmotor #Turbines in #Trollhättan - #Factory #NoHAB #Diesellok, #SAAB, #Svédországban - #Sweden. A „#Svédcsavar” avagy a VOLVO-#S60, #XC90 és a repülés #AVIATOR Magazine article - cikk. #P1800 sport car #MI5 #007 Agent #James-Bond Sir#Roger-Moore I.M.
This is an Abridgement version for facebook readers! - Ez egy Rövidített változat a facebook olvasók részére!
A „Svédcsavar” avagy a VOLVO és a repülés.
A Svéd Volvo1927-ben
kezdte meg a gépjármű gyártást, a már akkor híres SKF - (Svenska
Kullagerfabriken -csapágy-gépelemgyártó) cégből
kifejlődve-kiválva, először mint gépelem, bicikli és vasúti anyag gyártók,
alapítóik; Assar Gabrielsson és Gustaf Larson már akkor azt vallották, hogy „Az
autókat emberek vezetik. Ennélfogva a Volvo-nál minden cselekedetünk vezérelve a
biztonság.” Igy mai is ezt fejezi ki a Volvo Cars jelszava;
„Biztonság, Élvezet, Élet-Volvo For
Life”.
Hu. text: A „volvo” latin
nyelven annyit jelent, „I roll - Én forgok”. Ennek létrejötte egy
megelőző SKF-es üzleti művelet nevének, s márka átkeresztelési szándéknak volt
köszönhető. Egyébként a latin nyelvben a forgást ill. a forgó eszközöket
–volvere- (pl. revolver-visszaforgó) mint lőfegyver vagy
esztergagép fajtákat is ezzel a latin szóval fejezik ki. -A Volvo logó mint
márkajel –a nyilas kör- „rolling strength - forgó erő” tradicionális
alkimista szimbólum (Vas) -ami a vasérc-re és a vasiparra is vonatkozik egyben-
ez a Mars bolygó horoszkóp jeléből származtatott és nem utolsósorban a férfi
nemiség- szexus-szimbóluma. Az egyéni jellegzetes ferde vonal a nyompályát
(utat) fejezi ki. A kor előre haladtával egyre modernebb semmi mással össze nem
téveszthető kinézetű lett, de így is mind a mai napig felismerhető az
alapmotívum. A névvel együtt kifejezi a forgó erőt, tartósságot, és a
szilárdságot. Egy férfias jelképpel felruházott valóban az erő és
biztonság -férfias tulajdonságokkal- bíró autó, ami egy jelenség, -akárcsak
a gőzmozdony vagy egy repülőgép, s nem utolsó sorban mint egy Volvo márkájú
autó.
A Volvo Group több
cégcsoportból áll, így a Volvo Car (személyautó) /VCC-(Volvo Car Corporation),
Volvo Bus (busz), Volvo Truck (teherautó, kamion), Volvo Aero (repülés), Volvo
Construction (munkagépek), Volvo Penta & Powertrain (hajózás-erőgépek),
Volvo Financial Services (pénzügyi szolgáltatások). A VolvoCar beleolvadt a
PAG-ba (Premier –Ford- Automotive Group) amiben még benne van a Jaguar, Land
Rover, Aston Martin, a Ford Europe és a Mazda. A Volvo autógyárak Svéd-országon
kívül még Belgiumban, Hollandiában, -az alkatrészgyártásban Dél Afrikában,
Thaiföldön és Malaysiában vannak. Eddig kb. 13,5 millió db. gépjárművet
gyártottak.
below: MedRes! #Sir#Roger#Moore English star actor is sitting on #Volvo#P-1800 classic #sport-car from "The #Angel" #cryme #TV-movie series. photo: REXITV
above: NoHigh!Ian Flemings: '#James#Bond#007' movie starring: #Roger#Moore In Memoriam!
Sir Roger George Moore KBE (14 October 1927 – 23 May 2017) was an English actor best known for playing British secret agent James Bond in seven feature films from 1973 to 1985, beginning with Live and Let Die. His most notable television role was playing the main character, Simon Templar, in the British television series The Saint from 1962 to 1969. He also had roles in some American television shows and films in the late 1950s and early 1960s, including replacing James Garner and portraying Beau Maverick in the Maverick series in 1960–1961. Moore starred with Tony Curtis in The Persuaders television series in 1971 to 1972, and had roles in several theatrical films in the 1970s and 1980s.
Moore was appointed a UNICEF Goodwill Ambassador in 1991 and was knighted by Queen Elizabeth II in 2003 for services to charity. In 2007, he received a star on the Hollywood Walk of Fame for his contributions to the film industry. In 2008, the government of France made him a Commander of the Order of Arts and Letters. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Moore
Hu. text: A Volvo és a repülés kölcsönösen hatottak egymásra, igen sok technikai újdonság vándorolt át a repülőiparból a Volvo gépjárművekbe és az ezek gyártása során szerzett élenjáró tapasztalatok megjelentek a Volvo által gyártott repülőtechnikai alkatrészekben, elemekben.
above: NoHigh! Juci'bácsi's collection from early 1970's Hu. am Auto Motor magazin: Volvos also Courtesy FREE!
HiRes! Juci'bácsi's photo: Own Volvo 740GL a "Nagyfehér Rettenetes"-"Big White-Horrible" below: Germany Friedrichshafen AERO-2005 aviation Exhibition at 'Zeppelin' hangar with AVIATOR Angyal Laci
HiRes pic by Juci'bacsi Air Art Graphic's Instrument panel of Volvo 740 GL "Big White Terrible"
below: HiRes! Juci'ba's photo: The family's birth house - szülőház in Golden-Shell street - Aranykagyló utcában a foot of "get out of Fox'-hill 'Rókarántó'-hegy lábánál/tövében, with entry of cellar - pincelejáróval, before VeMSz's Service car 'Szolgálati autó' own - sajátom Volvo-740GL GDJ-871 the Big-White Terrible" - a "Nagy-Fehér Rettenetes"
below: HiRes! Juci'ba's photo: The family's birth house - szülőház in Golden-Shell street - Aranykagyló utcában a foot of "get out of Fox'-hill 'Rókarántó'-hegy lábánál/tövében, with entry of cellar - pincelejáróval, before VeMSz's Service car 'Szolgálati autó' own - sajátom Volvo-740GL GDJ-871 the Big-White Terrible" - a "Nagy-Fehér Rettenetes"
Hu. text: A
Göteborg-i (Gothenburg) központi székhelyű Volvo csoport (Holding) tagja
a VAC (Volvo Aero Corporation -Global), mely 1930 óta
gyárt repülőgépmotorokat és hajtóműveket -”Volvo Flygmotor”. A Volvo Aero
Corporation öt helyen települ, -Svédországban van a központja (HQ)
Trolhättan-ban, a (VAS) Boca Raton-ban, a (VAES) Bromma-ban (a Stockholm
melletti nemzetközi repülőtéren), ezenkívül az USA-ban Seattle-ben ahol a
Boeing művek központja van és Norvégiában mint lazább cégstruktúra a (Volvo Aero
Norge) Kongsberg-ben.
above: HiRes! NoHAB-'Mercury' source: digital-museum
A VAC szolgáltatásaiban mint fő profilok szerepelnek:
- hajtóművek (alkatrészek, katonai hajtóművek, rakétahajtóművek) gyártása- repülőgép szervízelése
- hajtómű szervízelése
Érdekesség hogy a Svéd gépgyártás bölcsőjében Trollhättan-ban, többek között ott van a nagy múltú főleg a dízel mozdonyairól (Di3 típusú M-61 MÁV- sorozatú Diesel-Elektromos személyvontató fővonali mozdony) méltán híres NOHAB/NoHAB (Nydqvist Och Holm Aktiebolaget / Nydqvist & Holm AB) cég, -1930-ban megalakult NoHAB-Flygmotorfabriker AB részlege elkezdte gyártani a repülőgépmotorokat, -majd az angol Bristol Aeroplane Company liszensze alapján 1933-tól az „English Jupiter” csillagmotorral kezdte el a tömegtermelést. Liszenszet vettek még a Pratt & Whitney
Daimler Benz, és Piaggio repülőgépipari vállalatoktól. Közben a cég-rész átalakult Svenska Flygmotor AB-re, s ezt követően 1970-ben vette meg a Volvo csoport és alakult át Volvo Aero-nak.
A Volvo
Aeroszoros együttműködést alakított ki az amerikai United Technologies és a
Pratt & Whitney, valamint General Electric (GE-Propulsion), az angol Rolls
Royce és a francia SNECMA (Société Nationale d’Étude et de Construction de
Moteurs d’Aviation) hajtóműgyártó vállalatokkal. Így a világ
nagyrepülőgép-hajtóművei gyártásának mintegy 80%-ban vesznek részt. A régebben
RM5 „Lansen”, RM6 „Draken”, RM8 „Viggen” (P & W JT8D), és a mostani RM12
„Gripen”-hez gyártott sugárhajtóművön kívül, a Malmö-i gázturbina fejlesztő
központban még gyártanak, KTT-150, GT-110 hajtóműveket, az United Turbine-val
együttműködésben. A legújabb hajtómű fejlesztések már a „Clean”-Tiszta
elvnek megfelelően, az A380 Rolls Royce, EEFAE-(Efficient and Environmentaly
Friendly Aero Engine - Hatékony és Környezetbarát Repülőgép Hajtómű)
programban valósulnak meg mely során 30%-os költségcsökkenést és 10%-os
súlycsökkenést, valamint az ANTLE –(Affordable Near Term Low Emission –
Megengedhető legalacsonyabb (károsanyag) Kibocsájtású) programban, 10%
CO2, és 60%-os NOx csökkenést. produkálnak.
A Volvo Aero -Flygmotor
RM12 hajtómű, a Boeing (volt MD) F/A-18 „Hornet” bevált
GE F404J hajtóműve bázisán
lett továbbfejlesztve, mivel kisméretű és nagy teljesítményű jobb üzembiztonságú
hajtóműre volt szükség, -amelyet így a legmagasabb lehetséges alkalmazási
hatékonyság és az előtérbe helyezett hosszú élettartam ciklus jellemez.
A nem csekély 54 kN-80,5
kN (8350 kp, 18000lb) tolóerővel rendelkező RM12 turbofan kétáramú
axiál-kompresszoros utánégetős hajtóművet továbbfejlesztették, így a
hidromechano-elektronikus alapvezérlésű RM12UP hajtómű, a FADEC (Full(y)
Automated / Authority Digital Engine Control) a digitális vezérlőrendszere révén
a „Gripen” alkalmazása során hatékonynak és megbízhatónak bizonyult. Ezenkívül
szoros együttműködést alakítottak ki a GE-el az US.NAVY részére készülő F-18
E/F „Super Hornet” F414 sugárhajtóműve gyártásában is. Az Airbus Industries új
A380 utasszállító repülőgépének sugárhajtóművének kifejlesztésében és
gyártásában mint egy 80%-os összetevő konfigurációban vesznek részt.
Termékskálájukba beletartoznak még a, -gázturbinás repülőgéphajtómű elemek,
alkatrészek, -a rakéta hajtóművek propulziós részei is. Így a Francia
„Ariane-5”
űr rakéta „Vulcan” hajtóművének gázkiáramló részét is ők gyártják.Ezen kívül még
gyártanak törzs alkatrészeket (kiegészítők, alkatrészek a kondícionáló
rendszerekhez, az aerodinamikai irányító felületekhez, futóművek és azok elemei,
hidraulikus és pneumatikus berendezések és avionika is.
Ennek a
sokoldalú együttműködésnek és kölcsönösen egymást segítő tevékenységnek igen
szép példáit tapasztalhatjuk az innovatív felépítésben jelentkező a jelenleg
rendszerben lévő és a legújabb Volvo gépjármű
típusokon:
above: MedRes! Concept car Vcc
above: "Gull-Wing" Door-Design source: www.dexigner.com below: Whiplash Injury Protection 3D artwork. |
- az előfeszítős biztonsági övek-piropatronos feszítő rendszere mely a katapult ülések bekötő hevedereihez hasonló,
- az XC90 „All Terrain Wagon” –sport terepjáró kocsi, amely a világ legfejlettebb biztonsági rendszereivel van ellátva többek között a borulásgátló rendszerrel RSC-(Roll Stability Control), amely akárcsak a repülőgépek giroszkópikus szenzorokkal stabilizáló (robotpilóta) rendszerével mutat szoros összefüggéseket,
- Dinamikus menetstabilizáló rendszer DSTC –(Dynamic Stability and Traction Control) a karosszéria mely többek között a kerekek egymástól független fékezésével a kicsúszás első jeleire stabilizálja az autót, ami a repülégepeken is hasonló,
- Erő asszisztenssel ellátott /ABS -(Automatic Brake System -Automata megcsúszás gátló FékRendszer)-t kiegészítő EBA-(Emergency Brake Assistance –Vészhelyzeti Fék Segítő) és EBD -(Electronic Brake Distribution - Elektronikus Fékerő Elosztó) a mellső és hátsó kerekek között,
- ZF sebességfüggő szervókormány, mely hasonló a repülőgépek hidraulikus kormányzási rendszeréhez,
- nem beszélve a legújabb típusú Volvo gépjárművek karosszéria elemeinek szilárdsági megoldásai (biztonsági utascella) és a repülőgépek törzsszerkezeti kialakítása közti hasonlóságokról. Rendkívüli csavarodási merevséggel rendelkező karosszéria,
- Útinformációs és navigációs rendszer (RTI) DVD alapú mely a GPS-en -(Global Position System- földkörüli helymeghatározó rendszer), mely előre figyelmeztet a forgalmi zavarokra,
- Intelligens vezető tájékoztató (kijelző) rendszer IDIS –(Intelligence Driver Information System) vagy a BLIS (Blind Spot Information System) amely a nagy figyelmet igénylő helyzetekben nem terheli felesleges adatokkal a vezetőt, hasonlít a repülőgépek „Black Cockpit” -(„Fekete pilótafülke” -nincs felesleges jelzőfény) koncepcióhoz.
- Tolató radar, amely a doppler elven működő rádió-magasságmérőhöz hasonlít.
- Kormánykerékről kapcsolható leggyakrabban használt információs funkciók távvezérlő amely a korszerű vadászrepülőgépek HOTAS (Hands On Throttle And Stick –Kezed a Gázkaron És a Botkormányon) kialakításának egyes elemeit tartalmazza,
- Sebességrögzítő (Tempomat) hasonló elven működik mint a repülőgépek tolóerő vezérlő automatája,
- A motorok nagy hőterhelésű anyagai (titán ötvözetek, kerámiák), és a gyártási technológiája, és a digitális vezérlőrendszer, valamint a turbófeltöltő,
- S végül nem utolsósorban már a régóta alkalmazott tárcsafék és az „alu felni” is a repülőgépiparból származott át a féktávolság valamint a rúgózott keréktömeg csökkentése érdekében.
above: NoHigher! The Volvo "Amazon"
above: MedRes! Volvo 122 'Amazon' 1961 by Dan Palatnik below: NoHigh! crosssection
Ahogy a repülőgépeknél úgy a Volvo formatervezési filozófiája a gépjárműveknél is érvényesül, mint hogy; -„A jó design nem csupán a szép megjelenésen múlik. Ugyanilyen fontos, hogy könnyen érthető és használható legyen a termék. Ami nem célszerű, az nem lehet szép sem.”. - Ilyesmit mondott Alekszandr Szergejevics Jakovlev, híres szovjet repülőgéptervező a „Szárnyak, emberek” című könyvében is, -„Csak a szép repülőgép lehet egyben jó is”. Hasonló elvek jutnak érvényre az ergonómiában is. Vannak helyek, ahol –talán nem is tudjuk miért –már az első pillanatban jól érezzük magunkat. Hogy mi a titok nyitja? Az emberközpontú környezet. A Volvo utastere ezért mindenben az embert szolgálja- az ergonómiai szempontok szerint tervezett vezetői környezettől a tágas levegős elrendezésen át a számtalan kis figyelmesség –hogy az utasok hosszú autózás után is frissen kipihenten érjenek célba. Így élvezni lehet a skandináv design mindenre kiterjedő figyelmét.
A legapróbb részletekig átgondolt kabin valódi életteret biztosít így mindenben az embert szolgálja. Akárcsak az élvezetes repülés, úgy a vezetési élmény is fontos a Volvo-nál; Mintha csak saját otthonunkban lennénk –megbízható és biztonságos, megnyugtató és kiszámítható. Ugyanakkor izgalmas és élettől duzzadó. A Volvo-k vezetése páratlan élményt ígér, tökéletes összhangot, kényelmes futást, mindig megbízható viselkedést.
Az European NCAP (New Car Assessment Programme- Európai Új Autó Károsodásmegállapító Program) crash (ütközési-törés) teszt 5 csillagos kategóriájában vannak.
A Volvo biztonság fokozó innovációiról csak röviden; 1927 óta mintegy 75 fajta fék biztonsági fejlesztés volt, ezeken felül még számtalan újítást vezettek be az autóiparba ami ma teljesen megszokott, közülük néhány; -1940, biztonsági karosszéria, -1944, réteges szélvédő üveg, -1956, szélvédő mosó, -1959, három pontos biztonsági öv, -1960, párnázott műszerfal, -1966, hátsó elektromos ablakfűtés, elöl-hátul tárcsafék, -1967, hátsó biztonsági öv, -1972, vészvillogó, -1973, oldalütközés elleni védelem, összenyomódó kormányoszlop, -1974, üzemanyag tank biztonságos elhelyezése, -1982, hátsó ködlámpa, széles látószögű visszapillantó tükör, 1985, elektronikus meghajtás vezérlés, -1986, féklámpa a hátsó ablakon, -1987, légzsák, -1990, hátsó középső ülésbe integrált gyerekülés, -1991, függöny légzsák (SIPS-Side Impact Protection System), -1992, utasoldali légzsák, -1998, IC -(Inflatable Curtain) oldal függönylégzsák, és a mai egyéb biztonsági rendszerek., mint pl. vízlepergető üveg.
above: Volvo-Aero RM-25 Flygmotor; "a SAAB JAS-39 "Gripen"-t is a Volvo hajtja!"
A Volvo SCC – (Safety Concept Car-Biztonsági Elképzeléses Autó) újításai a közeljövőben;
-újjnyomás vezérlés, -szívroham elkerülésére pánik-gomb, -szempozíció figyelő-figyelmeztető,
-közelítést érzékelő hátsó visszapillantó tükör, -fékezésfüggő villogó féklámpa, -hátra figyelő kamera, -hatékony fényszóró, éjjelátó, -ütközés figyelmeztető, -négy pontos biztonsági öv, -állítható geometriájú hátsó ülés, szolgálja majd a jövőbeni használók még teljesebb biztonságát.
A közeljövőben rendszeresítésre kerülő a Svéd SAAB-BAE Systems (Svenska Aeroplan AktieBolaget, -British AErospace) Svéd Repülőgépgyártó Rt.- Linköping-i üzeme –által gyártott Batch-3 szériába tartozó Jakt Attack & Spaning (Vadász, Támadó, és Felderítő) JAS-39 EBS-HU –(Export Basic Standart for HUngary) változatú (C/D változat bázisú) „Gripen” típusú többfeladatú vadászrepülőgép nagyot fog lendíteni a Magyar technikai kultúrán. Ezek a levegőben utántölthető megnövelt élettartamú és teherbírású, vadászrepülőgépek –amelyek hosszú távon megoldják szoros együttműködésben a NATO megfelelő erőivel, a magyar légtér védelmét –igen szoros kapcsolatban vannak a Volvo-val,.az RM12 (RM=Reamotor) hajtóművük, és a futómű rendszereik révén, melyet a Volvo Aero Corporation gyárt. -Így a „Gripen”-t is a Volvo hajtja.
above: HiRes! Vahur's scan collect: Hu. text: Volvo 440/460
Volvo Cars - Zhejiang Geely Holding Group
Az 1927-ben alapított svéd autógyártónak volt egy pár tulajdonosa az elmúlt évtizedekben: eredetileg a csapágyairól ismert SKF egyik leányvállalata volt, az 1930-as évektől a Volvo AB tulajdonába került, 1999-ben a Ford vette meg, 2010-ben pedig a kínai Geely lett a tulajdonosa. A kínaiak 1,8 milliárd dollárért vették meg a Volvót, 2015-ig pedig további 11 milliárd dollárt költenének a svéd autógyártóra. A Volvo relatíve kis autógyártó, évente közel 400 ezer autót értékesít, a márka legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Svédország, Kína, Németország és Nagy-Britannia. Az új kínai tulajdonos nem sokat változtatott a cég működésén: a vállalat központja, a marketing és a központi adminisztráció, a legfontosabb autógyártó üzem (Göteborg), motor- és egyéb alkatrészgyárak még mindig Svédországban vannak, de a globális operációhoz csatlakozott egy új központ Sanghajban, ahol technológiai központot is létrehoztak. A gyártás elsősorban Svédországban történik, de a Volvonak van üzeme Belgiumban (Gent), Malajziában (Kuala Lumpur) és Kínában is (Chongqing), ahol most húznak fel egy újabb gyárat. Sokan attól tartottak, hogy a kínaiak beszállása után romlik majd az autók minősége, a potenciális vásárlók pedig elbizonytalanodnak, ez azonban nem jelentkezett tömegesen, sőt, a kínai tulajdonos olyan erősnek tartja a svéd márkát, hogy a Kínában készült kisebb Volvo-modelleket az USA-ban is nagy volumenben értékesítené.
Forrás: Index 2014.02.03.
Volvo Aero is a world leading brand and develops, manufactures and services components for aircraft engines and gas turbines. Volvo Aero collaborates with the leading companies in the aerospace industry, as well as operators and governments and considered as the best partner in selected segments. Volvo Aero has been committed to long-term relationships since 1930.
Az 1927-ben alapított svéd autógyártónak volt egy pár tulajdonosa az elmúlt évtizedekben: eredetileg a csapágyairól ismert SKF egyik leányvállalata volt, az 1930-as évektől a Volvo AB tulajdonába került, 1999-ben a Ford vette meg, 2010-ben pedig a kínai Geely lett a tulajdonosa. A kínaiak 1,8 milliárd dollárért vették meg a Volvót, 2015-ig pedig további 11 milliárd dollárt költenének a svéd autógyártóra. A Volvo relatíve kis autógyártó, évente közel 400 ezer autót értékesít, a márka legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Svédország, Kína, Németország és Nagy-Britannia. Az új kínai tulajdonos nem sokat változtatott a cég működésén: a vállalat központja, a marketing és a központi adminisztráció, a legfontosabb autógyártó üzem (Göteborg), motor- és egyéb alkatrészgyárak még mindig Svédországban vannak, de a globális operációhoz csatlakozott egy új központ Sanghajban, ahol technológiai központot is létrehoztak. A gyártás elsősorban Svédországban történik, de a Volvonak van üzeme Belgiumban (Gent), Malajziában (Kuala Lumpur) és Kínában is (Chongqing), ahol most húznak fel egy újabb gyárat. Sokan attól tartottak, hogy a kínaiak beszállása után romlik majd az autók minősége, a potenciális vásárlók pedig elbizonytalanodnak, ez azonban nem jelentkezett tömegesen, sőt, a kínai tulajdonos olyan erősnek tartja a svéd márkát, hogy a Kínában készült kisebb Volvo-modelleket az USA-ban is nagy volumenben értékesítené.
Forrás: Index 2014.02.03.
Volvo Aero is a world leading brand and develops, manufactures and services components for aircraft engines and gas turbines. Volvo Aero collaborates with the leading companies in the aerospace industry, as well as operators and governments and considered as the best partner in selected segments. Volvo Aero has been committed to long-term relationships since 1930.
above: MedRes! Vahur's repro ORWO/Forte dia/slide photo copy from early 1980's: Volvo FLYGMOTOR also Courtesy FREE!
Az RM12-es létrehozásánál komoly módosításokat
eszközöltek az alapként használt amerikai General Electric F404 jelzésű
utánégetős sugárhajtóművön, melynek köszönhetően a konstrukció
még megbízhatóbbá és erősebbé vált. Azonban sem a GE, sem a Volvo nem
elégedett meg az eredménnyel, az amerikai vállalat létrehozta és folyamatosan
fejlesztgeti az F414 jelzésű erőforrást, azonban a svéd fél a marad az
RM12-esnél és azt reszelgeti tovább. A tegnap bemutatott megoldásoknak
köszönhetően (a megrendelő kívánságaitól függően) 2 és 15 százalék közötti
teljesítmény-növekedést eredményeznek a korábban 80.5 kN tolóerejű svéd
változaton. De mivel sikerült elérni ezt a növekedést?
- Új digitális hajtómű-vezérlő rendszer (FADEC)
- Új vagy módosított első fokozat a kisnyomású kompresszorhoz (az új gyártású alkatrész már blisk technológiával készül)a nagyobb átáramoltatható levegőáram eléréséhez
- Új, ellenállóbb anyagból készült és még fejlettebb léghűtésű turbinafokozatok a nagyobb turbina előtti hőmérséklet eléréséhez. (Ezt a GE megoldásaiból emelték át a svéd mérnökök.)a Volvo közlése szerint bármely most repülő Gripenbe a sárkányszerkezet átalakítása nélkül beépíthetők. Henrik Runnemalm, a Volvo kutatás-fejlesztésért felelős vezetője elmondta, készen állnak a Svéd Légierő 220 Gripenjének izmosítására, melyet így az országhatáron belül el lehet végezni. Állítása szerint a Griff-flotta hajtóműveiben átlagosan 700-800 óra repült idő gyűlt össze, de a bennük maradt üzemidő ennek a négyszerese, tehát megéri elvégezni a létrehozott csomag beépítését, melynek kifejlesztését a Volvo Aero, a Saab, az FMV és a Svéd Légierő együttes munkája tette lehetővé.
above: MedRes! SAAB walladvert with #Kristen#Bell hollywood star actress
Egy volt Juci'bácsi által 2005-ben írt (julius 11.)Volvo-Ivanics promóciós AVIATOR MAGAZIN cikkből beemelve.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése