#LPG-Auto#Gas - #Autó-Gáz -#Liquid#Propane#Gas -'#Primagáz'-ZRt. #firma, "Zöldút"#Kft. #LPG-Töltőállomás - #Filling-Station in #Veszprém #M8-ring. '#Tomasetto'-adapters, #Reductor, #Gas-flow#controller, #Injection-system. #Elie#Saab #parfume, #Demi#LOVATO (#Wikipedia)
This is an Abridgement version for facebook readers! - Ez egy Rövidített változat a facebook olvasók részére!
above: Traffic Emblem of LPG Filling Station - Az LPG Töltőállomás KReSz Emblémája - táblájaabove: HiRes! LPG Liqufey Droplet Logo - Folyékony cseppecske embléma
above: NoHigher! Team of Prímagáz Csoport
above: NoHigher! BiFuel. At our conversion shop, our skilled technicians will install compressed natural gas (CNG) components to your existing vehicle. These components make CNG the primary fuel for your vehicle with gasoline as the
above: MedRes! TOMASETTO filler adapters
above: New pics! Hires! abandoned filling station - a volt bezárt üzletünk a "Zöldút" Gázkút
The LPG filling station has operated 2002 - 2014. oct. all time under leader Nincsics Lajos
The LPG filling station has operated 2002 - 2014. oct. all time under leader Nincsics Lajos
above: MedRes! The Author - Blogger Juci'bácsi as subordinated of "Zöldút"'s filling station self employer worker. I had worked there 2013., marc - till 2014. oct. 1 year 8 months - 1 év 8 hónapig dolgoztam ott below: HiRes! View from filling station
above: NoHigher! "Greenway Gas-Station" ...quality added to the gas
HiRes! Juci'bácsi's photos: above: General view about LPG filling station from ENTRY below: The Boss of Station, Mr. Nincsics Lajos during filling work
above: Juci'bacsi's photo: Far view from Northern ring-road
above & below: MedRes! Juci'bácsi's: Google-Earth satellite photo with site mark
above: NoHigher! The winter mood/atmosphere - A téli hangulat in Veszprém
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: "Greenway/road" Ltd. LPG & PB bottle filling station in Veszprém, Aradi-vértanúk útja-street at ring traffic
below: Juci'bá's NIKON photo: HiRes! and My/Our (three members employers) Boss-Station Leader - Kútvezető Főnökünk Nincsics Lala'bá
above: HiRes! The Entrance OPEN: 06:00 - 21:00 "Gren Way" Limited - "Zöld Út 2001. KFT.
Autogas is widely used as a "green" fuel, as its use reduces CO2 exhaust emissions by around 15% compared to petrol. One litre of petrol produces 2.3 kg of CO2 when burnt, whereas the equivalent amount of autogas (1.33 litre due to lower density of autogas) produces only 1.5 * 1.33 = 2 kg of CO2 when burnt. It has an octane rating (MON/RON) that is between 90 and 110 and an energy content (higher heating value—HHV) that is between 25.5 megajoules per litre (for pure propane) and 28.7 megajoules per litre (for pure butane) depending upon the actual fuel composition.
Autogas is the third most popular automotive fuel in the world, with approximately 16 million of 600 million passenger cars powered using the fuel, representing less than 3% of the total market share. Approximately half of all autogas-fueled passenger vehicles are in the five largest markets (in descending order): Turkey, South Korea, Poland, Italy, and Australia.
Összetétele:
A cseppfolyós gáz lehet propán, bután, propilén, izobután, izobutilén, butilén és ezek elegyei. Tulajdonságait az MSZ EN 589 szabvány határozza meg. A cseppfolyós motorhajtóanyag közel azonos összetételű a háztartási PB-gázzal. A háztartási PB-gázhoz képest az autógázban például kevesebb szennyeződés lehet, kénhidrogént, vizet nem tartalmazhat. A bányászott szénhidrogénekből finomítás során, gyakorlatilag melléktermékként nyerik. A cseppfolyós gáz 95%-banpropánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tárolás, szállítás:
Viszonylag alacsony (kb. 6 bar) nyomáson, környezeti hőmérsékleten cseppfolyósítható. Üzemanyagkutak részére így tartályautókon szállítják, és a töltőállomások tartályában tárolják a kimérésig. Szivattyúval, speciális töltőszelepen át töltik be a gépkocsi tartályába. A gépkocsik tartályaiban kb. 12 bar nyomáson van tárolva a cseppfolyósított gáz.
Tudnivalók használatakor:
Ha a cseppfolyós gáz folyékony állapotban kerül a szabadba, azonnal párologni kezd. Elpárolgása során a térfogata kb. 230-szorosára növekedik, és erősen lehűti a környezetét, amelyből párolgáskor hőt von el. A nyílás körül, ahol a gáz kiáramlik vagy ahol a folyékony gáz összegyűlik a szabadban, a levegő nedvességtartalma kicsapódik, esetleg meg is fagy. A kifújó cseppfolyós gáz hatására köd keletkezik a gázsugár környezetében. Ilyenkor a cseppfolyós üzemanyag annyira lehűlhet, hogy a párolgása esetleg átmenetileg meg is szűnik.
Veszély lehetősége:
Sokan hiszik azt, hogy az autógáz és a főzésre használt „11,5kg-os” PB-nek nevezett gáz egymással megegyezik, és megpróbálják LPG kúton feltölteni palackjukat, de ez illegális, mivel az autók tartályai minimum 25, de mostanában inkább 30 bar nyomásra vannak tervezve. A PB-palackokat ennél kisebb nyomásra tervezik, sőt biztonsági szerelvények sincsenek kialakítva; ezeket csakis ellenőrzött körülmények között cseretelepen szabad tölteni.
above: HiRes! Left: CESB - Central Electric Switch Box Right: Filling head - Kútfej
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: The pressure gauge on filling head - Nyomásmérő óra a kútfejen
above: HiRes! Juci'bácsi's Mix: filling pipes - Töltőcsövek
above: NoHigher! stock photo: filling-up of liquid petrol gas lpg at petrol station-5479779
above: HiRes! Juci'bácsi's Mix: filling pipes - Töltőcsövek
above: NoHigher! stock photo: filling-up of liquid petrol gas lpg at petrol station-5479779
above: NoHigher! Hungarian nostalgy: Country Gas station - Tankstelle: ÁFOR kút - Ásványolajforgalmi Vállalat: üzemanyagtöltő állomás vidéken: Normál benzin 3 FT. Super 4 Ft. Extra 5 Ft. (Till 1960's the price growth was 100x!! but salary only 50x!!!) PPS
above: Hu. text: Egységnyi térfogatok összehasonlító diagram
above: NoHigher! Propane-gas distribution - elosztása
Tulajdonságai:
A tartályban tárolt, a tartálynyomáson lévő cseppfolyós gáz tulajdonságai a következők:sűrűsége 0,525…0,56 kg/l
alsó hőértéke 24,7 megaJoule/l
hőtágulás 10 °C-onként kb. 4%
forráspont légköri nyomáson: -5 és -42 °C között van
-5 °C-on legalább 2,5 bar a gőznyomása
A gáz halmazállapotú, légköri nyomású cseppfolyós autógáz legfontosabb tulajdonságai a következők:
relatív sűrűsége: 1,8…2;
sűrűsége: 2..2,7 g/l;
gyulladási hőmérséklete: 490…510 °C;
alsó-felső gyulladási koncentráció: 2…9 tf%;
lángterjedési sebesség: 32 cm/s;
alsó hőérték: 0,105…0,110 MJ/l;
1 liter PB-gáz elégetéséhez szükséges levegő mennyisége: kb. 28 liter;
motoroktánszám: legalább 89 (kb. 100).
Sajátosságai:
A cseppfolyós gáz sajátos tulajdonsága, hogy a tartálynyomást elsősorban hőmérséklete határozza meg. A hőmérséklettől függően a tartálynyomás széles határok között változik. Elmondható, hogy környezeti hőmérsékleten a tartálynyomás 3 és 15 bar között változhat. Nyáron, a napon parkoló autó gáztartályában a nyomás gyakran eléri a 16-18 bar-t is. Téli hidegben -10 °C-nál a tartálynyomás 2 barra is csökkenhet.
Élettani hatásai:
Mérgező anyagokat nem tartalmaz. Belégzését, bár mérgezést nem okoz, a szagosító anyag élettani hatásai miatt kerülni kell. Ha a levegőbe nagy mennyiségű autógáz kerül, abban oxigénhiány keletkezik. Az ilyen levegő belégzése bódulatot és esetleg fulladást okozhat.
above: HiRes! SAAB 900 'Turbo' "Dualfuel" at Autogas www.saabcity.com
above: HiRes! Fossil Jet Fuel - Ásványi repülőgép-Jet üzemanyag/hajtóanyag
Hu. text: A folyékony gáz mint üzemanyag:
Környezetkímélőbb módon ég, mint a benzin, mivel a NOX nitrogén-oxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid(CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint a nem elégett szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek. Szén-monoxid-értéke nullának vehető. Emellett az LPG-égéstermékek, kémiailag kedvezőbb összetételük miatt alacsonyabb gépjármű katalizátorhőmérséklet mellett is semlegesíthetők, ezáltal a gázmeghajtású motorok a katalizátort kímélik. Ezen kedvező emissziós tulajdonságok miatt az LPG-hajtotta gépjárművek és -targoncák – a földgázüzeműek mellett – olyan belsőégésű energiaforrással rendelkeznek, amely még zárt térben is üzemeltethető. Ezzel szemben például a dízeltargoncák korom- és nagy mennyiségű NOX kibocsátásuk miatt erre nem alkalmasak. Közvetlen, literben mért fogyasztás összehasonlításnál az LPG-ből mintegy 5-20%-kal kell több ugyanazonteljesítmény eléréséhez, mint benzin esetén. Ez adódik egyrészt abból, hogy a 95-ös oktánszámú benzin sűrűsége átlagosan 0,76 g/cm3, míg az LPG (amelynekoktánszáma átlagosan 106-nak vehető) 0,53 g/cm3. Ezeket összevetve, 40%-os többlet fogyasztás jönne ki első körben, de tudni kell, hogy az LPG égéshőjemagasabb, mint a benziné /LPG:46,1 MJ/kg(12,8 kWh/kg), benzin: 43,6 MJ/kg (12,1kWh/kg)/. Ez elméletileg 33%-ra mérsékli a többletfogyasztás mértékét, a végső 5-20%-ot végül is a magasabb oktánszám eredményezi.A többletfogyasztás mértéke függ természetesen a vezetési stílustól, az átlagosan megtett úthossztól stb., leginkább azonban a beszerelt /beszerelhető/ gázkészüléktől. A modern, harmadik generációs berendezéseknél ez az érték – megfelelő beállításnál – 10% százalék alatt van, mivel a lineáris gázinjektorok már megközelítik a benzinbefecskendezés karakterisztikáját, emellett a legújabb fejlesztésű szoftverek a gázadagolás legideálisabb módját is biztosítani tudják.
A folyékonygáz-hajtású gépjárművek technikája:
Az autógázzal üzemelő gépjárművek vagy benzinnel indulnak, majd a beépített kapcsolóval kézzel, vagy automatikusan gázmeghajtásra váltanak, hogy a felmelegítési problémákat elkerüljük, vagy pedig egyből autógázzal indulnak. Megkülönböztetünk ennek megfelelően „Venturi-berendezéseket”, szekvenciális berendezéseket valamint LPI-gázberendezéseket /folyékony propánt fecskendeznek be/ Az első kettőnél az a közös, hogy a tankban nyomás alatt lévő folyékony gáz a motorba egy kigázosítás és nyomáscsökkentés után légnemű halmazállapotban érkezik. Mivel a kigázosítás, azaz a folyékony halmazállapotból légneműbe való átmenet, hőelvonással jár, ezért az „UFO”-t a hűtőkör hőjével meg kell fűteni, egyébként a keletkező „hidrát dugó” (víz-jég dugó) a gázhozzávezetést megakadályozza. /Elfagy a gáz!/ Ezen oknál fogva, a gázüzemre való átkapcsolás csak a 30°C környékén történik, hogy a fent említett elfagyás alacsony külső hőmérsékletnél elkerülhetővé váljon. 2004 óta már LPI-gázberendezések is jelen vannak a piacon. Ezen rendszereknél egy üzemanyag szivattyú a folyékony gázt nyomás alatt az adagolócsőbe nyomja, amiből a gázsugár - adagolószelepeken át - a beömlő traktusokra kerül. A gáz légneművé válásakor fellépő hőelvonás a beömlő levegőt, a terheléstől függően 5-15 kelvin fokkal lehűti, s ez némi teljesítmény növekedéssel jár /Lásd a turbófeltöltős motoroknál alkalmazott visszahűtést/ a kigázosításos módszerhez képest, míg az eredeti meghajtó anyaghoz, a benzinhez képest nincs változás, mivel ott is folyékony formában injektálják be a hajtóanyagot. Az autógázzal való üzemeltetés alacsonyabb károsanyag kibocsátás mellett nagyobb futás-egyenletességet produkál, a benzin üzemhez képest, ami a gáz 105-115 közötti oktánszámából vezethető le. https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z
Az autógáz nem megújuló energiafajta, hanem a lakosság szénhidrogén-ellátása során keletkező „hulladék”, ami nem kerülhet be az országos hálózatba. A folyékony autógáz – ami nem keverendő a földgázzal – propán-bután keverék, amellyel a jelenlegi árviszonyok mellett kb. 40-50%-kal olcsóbban utazhatunk, mint benzinnel.
Leginkább a sokat autózó és a nagy fogyasztású járművel rendelkezők élvezhetik előnyeit. Jelenleg (2013.03) 240-280 Ft/liter árral kell számolnunk, ami kb. 60%-a 95-ös oktánszámú benzinének!
A motortól, az autógáz berendezéstől valamint a gázösszetételtől és a vezetési stílustól függően a benzinre átszámított fogyasztás 15-20%-kal növekedhet. Így egy liter LPG kb. 0,8 liter benzinnek felel meg, és ha 1 liter gáz árát 260 Ft/l-nek vesszük, akkor ez kb. 360 Ft-ra jön ki literenként. Ez az arány azonban nem tekinthető állandónak, mert úgy a gáz mint a benzin ára sok tényezőtől függ, és állandóan változik.
Azonos tartályméretnél, ”LPG”-vel hozzávetőleg háromszor akkora távot lehet megtenni, mint földgázzal. A benzinhez képest ugyanazon gépjármű 10%-kal kevesebb CO2-t pöfög ki, míg a dízelhez valamint a földgázhoz képest is valamelyest magasabb ez az érték. (kb. 2%-kal több, mint a dízelé, és 5%-kal több, mint a földgáz esetén.) Olaszországban indult rohamos elterjedésnek, immár 50 éve, de már a háború alatti kőolajhiányos állapotban, gáz-halmazállapotú kőszéngázzal taxikat üzemeltettek a központi hatalmak, így hazánk is.
Németországban 2007 óta jogszabály követeli meg az újonnan üzembe helyezett dízelmotorok koromrészecske-szűrővel való ellátását, emiatt a gázhajtás ismét reneszánszát éli például a targoncák üzemeltetése terén.
Olaszországban a nagy teljesítményű tehergépkocsikat inkább metánnal üzemeltetik, erre ott a töltőállomás-hálózat is ki van építve.
Már gyárilag is kettős üzemmel láttak el néhány típust, de az utólagos átállítás is lehetséges a legtöbb gépjárműnél, kivéve az ún. „FSI”-motorokat.
above: MedRes! american NAVISTAR School-Bus Propane powered blue bird vision
Németországban jelenleg a következő gázzal is üzemeltethető modellek kaphatók az autószalonokban:
Cadillac (4)Chevrolet (5)
Ford (1)
KIA (1)
Lada
Opel (4)
Renault (6)
Subaru (4)
VW (1)
/2007. júliusi állapot/.:
Más országokban, mint például Olaszországban, Hollandiában, de még Franciaországban is ennél jóval bővebb a választék az új autók terén.
Nyugaton a gyárilag gázzal szerelt üzem átlagosan 2500 euró plusz költséget jelent. Ez jelenleg nálunk mindössze 1000 eurót tesz ki, azaz kb. 270 ezer forintot. Az utólagosan kettős üzemre való átállítás elterjedtebb hazánkban, ami a legújabb szekvenciális technikával és pótkerék tartállyal, már 200 ezer forint alatti összegből is megoldható. Ehhez jön természetesen a hatósági vizsga költsége.
A legújabb fejlesztésű ún. lineáris injektorok igen gyorsak, és a benzines injektorok karakterisztikájához igen közeliek, így a kedvező menettulajdonságok és dinamika mellett a fogyasztás is mintegy 5%-kal kedvezőbb.
Egy átlagos autónál a beruházás a jelenlegi beszerelési illetve benzin- és autógáz áraknál hazánkban 15-20 ezer kilométer környékén térül meg, ami az átlagos évi menetteljesítménynek felel meg. Tehát a megtérülés teljesen átlagos esetben cirka egy évnek vehető.
Németországban magas a kettős üzemre való átállítás költsége, viszont kedvezőbb a benzin/autógáz árviszony (átlagosan 0,55%), a megtérülés a nagyobb átlagos futásteljesítmény miatt még rövidebb is, ezért rohamosan fejlődik az autógáz-tankolási lehetőség, szinte bárhol lehet LPG-t tankolni, csak kérni kell a csaknem mindenütt rendelkezésre álló adaptert, a nálunk szokásos, olasz mintájú gáztöltő csonkhoz.
Jelenleg a DVFG – Deutsche Verband Flüssiggas e.V. – adatai szerint mintegy 3200 gáztöltőállomás üzemel Németország-szerte.
above: HiRes! Cutaway of the Renault - Dacia LPG "Sandero" 2009.
above: MedRes! De. text: Block schema
Egyetlen hátránya, hogy mélygarázsokba tilos beállni vele, a PB-gáz ui. nehezebb lévén a levegőnél, azt szivárgás esetén kiszorítja, s leül a padlóra.Tudomány az ipar szolgálatában – gázüzemű rendszerek:
A gázhajtású rendszerek az elmúlt tizenegynéhány évben dinamikus változásokon mentek át. A benzines hajtás terén alkalmazott megoldások, hasonló fejlődést generáltak a megfelelő rendszereknél a gázüzem terén is. A benzinüzemnél használt rendszereket alapul véve, a mérnökök olyan technikákat igyekeznek kifejleszteni a gázmeghajtásoknál is, melyek a komfort és a vezérlési precizitás szempontjait tekintve, nagyon hasonlóak a legújabb benzin-befecskendezéses motorokéhoz. Éppen ezért az elmúlt 10 évben az LPG hajtotta rendszerek jó néhány generációját fejlesztették ki, és ez a fejlesztés napjainkban is töretlenül folytatódik.
Először is az un. „öntanuló rendszerek” fejlesztésében, ami az üzembe helyezésnél az emberi pontatlanságokat és figyelmetlenségeket képesek korrigálni és javítani sajátos algoritmusaik révén.
Másodszor pedig a gázadagolási algoritmusok kimunkálásánál, amikor a beérkező jelek nem határoznak meg egyértelmű állapotot, emellett komplikálja a helyzetet még az is, hogy a benzinüzemtől jelentősen eltérő dinamikát is figyelembe kell venni.
Harmadszor pedig a termodinamika terén jelentkezik, amikor a gáz elpárologtatása és annak megfelelő befecskendezése az égéstérbe, majd az előállott keverék megfelelő elégetése a feladat.
Mindezen szempontokat egységesen kell az új fejlesztéseknél figyelembe venni, és megfelelő módon illeszteni őket, hogy az új fejlesztés a piacon is megállja a helyét, mégpedig azáltal, hogy a legújabb kutatási eredmények alkalmazása egyben, természetesen, az érték/ár arányt is jelentősen növeli.
Negyedik generációs autógáz-rendszerek:
- nyitási ideje
- motorfordulat /RPM/
- oxigén szenzor(ok) kimeneti jele /Lambda-szonda/
- gázhőmérséklet a reduktorban
- gáznyomás a légnemű szűrő után
- az üzemválasztó kapcsoló helyzete az utastérben /benzin üzem vagy benzin-gáz üzem/
- vezérli a gázbefecskendezők nyitási/zárási idejét
- nyitja és zárja a gázszelepet
- be- és kikapcsolja a benzininjektorok emulátorait /a megfelelő lezárást biztosítják gáz üzemben a benzinkomputer kimenetén, hogy úgy érezze, mintha benzinüzem lenne/
jelek az utastérben lévő kijelzésekhez
A legfontosabb vezérlési jellemző a gázinjektorok (az ábrán 10-es számmal jelölve) nyitási ideje, amelyek a beömlő gázmennyiséget szabályozzák ezáltal, ami majd a szívószelepen keresztül az égéstérbe kerül. A gázinjektort a szívószelephez a lehető legközelebb kell elhelyezni, a lehető legrövidebb hozzávezető gumicsövezéssel. /12/ A nyitási idő a benzin-komputertől átvett értékeken alapul, korrigálva azokat a megfelelő algoritmusok alapján, hogy a végbemenő égés a legtökéletesebb legyen. A befecskendezett gáz nyomása a reduktor/kipárologtatón található állítócsavarral változtatható a megfelelő értékre. A gázkomputerben ún. injektor-emulátorok találhatók, amelyek arra szolgálnak, hogy a gázüzem során szükséges benzininjektorok lekapcsolásakor a benzin-komputer úgy érzékelje, hogy minden a megszokott rendben zajlik, azaz a benzin-komputert „be kell csapni” emulációval. Ez a gyakorlatban főleg az amerikai gyártású motoroknál okoz gondot, mivel itt a benzininjektorok impedanciája nagyon kicsi.
Az átkapcsolás benzin üzemanyagról gázra, automatikusan történik, miután az utastérben elhelyezett központi egységen /7/ lévő kapcsolót benzin üzemről vegyes üzemre állítjuk. Ameddig a beállított feltételek nem teljesülnek, addig a zöld LED villog, és miután a beállított paraméterek teljesülnek (gáznyomás, reduktor-hőmérséklet stb.), a megfelelő fordulatszám elérésekor a berendezés átvált automatikusan gázüzemre, amit a zöld LED folyamatos világítása jelez. Ez a benzinszelep lezárásával és a EG1 és az EG2 szelepek nyitásával történik. A gázmennyiség szabályozása a gázbefecskendezőkben /10/ található elektromágnesek nyitási idejének változtatásával történik, amit természetesen a gáz-komputer végez.
above: MedRes! Block diagram of the connection of gas flow controller - Blokkséma a gázáramlás szabályzásról.
A negyedik generációs rendszereknél a légnemű gázbejuttatása a szívószelepek közelében történik, gyors működésű elektromágnesek (gázinjektorok) segítségével, a harmadik generációs adagoló sínekkel szemben ezek karakterisztikája lineáris, mint a benzinbefecskendezőké, a késleltetésük mindössze néhány tized másodperc abenzininjektorokhoz képest. A valós impedanciájuk 1 Ohmtól- 4Ohmig terjed, általában a kisebb ellenállásúak gyorsabbak, viszont nagyobb áramot vesznek fel, ezáltal a vezérlő gázkomputer végfokát jobban terhelik. Általában a régebbi gyártmányok (EURO2 és EURO3) számára elegendő a lassúbb változatokat beépíteni, amelyek olcsóbbak is, míg az EURO4-es motoroknál már az újabb fejlesztésű és gyorsabb rendszereket kell választani.
above: MedRes! Dual-Fuel Gas-Diesel Injection system
Példaként a DT Gas System „GAS TECH 400S” (4 Ohm) és a „GAS TECH 700S” (2 Ohm) rendszert vettük, ennek a leírásán keresztül próbáljuk szemléltetni a működést. Elektronikus vezérlésű rendszerek, amelyek elektromos szikragyújtású motoroknál a megfelelő keveréket állítják elő egy, vagy kétlambda-szondával rendelkező motoroknál. Az üzemanyagpropán-bután gáz vagy metán gáz /földgáz/ lehet, különbség csak a reduktorig van, mivel a metán esetében itt jóval nagyobb nyomás uralkodik. A gázműködést vezérlő gázkomputer párhuzamosan működik a benzinkomputerrel, annak jeleit átveszi és korrigálja megfelelő módon. A gázkomputer a következő jeleket kapja, aminek alapján a vezérlőjeleket előállítja.- nyitási ideje
- motorfordulat /RPM/
- oxigén szenzor(ok) kimeneti jele /Lambda-szonda/
- gázhőmérséklet a reduktorban
- gáznyomás a légnemű szűrő után
- az üzemválasztó kapcsoló helyzete az utastérben /benzin üzem vagy benzin-gáz üzem/
above: MedRes! Kapcsolási vázlat below: HiRes! (Cropped!) Wiring diagram by: ESGI
A gázkomputer a következőket végzi:- vezérli a gázbefecskendezők nyitási/zárási idejét
- nyitja és zárja a gázszelepet
- be- és kikapcsolja a benzininjektorok emulátorait /a megfelelő lezárást biztosítják gáz üzemben a benzinkomputer kimenetén, hogy úgy érezze, mintha benzinüzem lenne/
jelek az utastérben lévő kijelzésekhez
A legfontosabb vezérlési jellemző a gázinjektorok (az ábrán 10-es számmal jelölve) nyitási ideje, amelyek a beömlő gázmennyiséget szabályozzák ezáltal, ami majd a szívószelepen keresztül az égéstérbe kerül. A gázinjektort a szívószelephez a lehető legközelebb kell elhelyezni, a lehető legrövidebb hozzávezető gumicsövezéssel. /12/ A nyitási idő a benzin-komputertől átvett értékeken alapul, korrigálva azokat a megfelelő algoritmusok alapján, hogy a végbemenő égés a legtökéletesebb legyen. A befecskendezett gáz nyomása a reduktor/kipárologtatón található állítócsavarral változtatható a megfelelő értékre. A gázkomputerben ún. injektor-emulátorok találhatók, amelyek arra szolgálnak, hogy a gázüzem során szükséges benzininjektorok lekapcsolásakor a benzin-komputer úgy érzékelje, hogy minden a megszokott rendben zajlik, azaz a benzin-komputert „be kell csapni” emulációval. Ez a gyakorlatban főleg az amerikai gyártású motoroknál okoz gondot, mivel itt a benzininjektorok impedanciája nagyon kicsi.
Az átkapcsolás benzin üzemanyagról gázra, automatikusan történik, miután az utastérben elhelyezett központi egységen /7/ lévő kapcsolót benzin üzemről vegyes üzemre állítjuk. Ameddig a beállított feltételek nem teljesülnek, addig a zöld LED villog, és miután a beállított paraméterek teljesülnek (gáznyomás, reduktor-hőmérséklet stb.), a megfelelő fordulatszám elérésekor a berendezés átvált automatikusan gázüzemre, amit a zöld LED folyamatos világítása jelez. Ez a benzinszelep lezárásával és a EG1 és az EG2 szelepek nyitásával történik. A gázmennyiség szabályozása a gázbefecskendezőkben /10/ található elektromágnesek nyitási idejének változtatásával történik, amit természetesen a gáz-komputer végez.
above: MedRes! Flow-diagram below: HiRes!
above: HiRes! Juci'bácsi's creative Pics-Mix LPG System
above: NoHigher! Citroën "Traction Avant" from Maigret Police inspector
Hu. text: A Citroën Franciaország nagy gépjárműgyártó cége.A céget André Citroën alapította fogaskerekek gyártására. A cég emblémájában ma is látható fordított kettős V-alak az alapító nyílfogazású fogaskerék-szabadalmára utal. Az első autó 1919-ben készült el. Ez volt a Type A, ami már sorozatban készült, és már az „alapmodell” is elektromos fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. Az 1933-ban bemutatott elsőkerék-hajtású, önhordó karosszériás Traction Avant pedig elegáns formájával és 130 km/h-s végsebességével aratott sikert. Citroën ezután taxiscéget is alapított, amelyet a saját autóiból állított fel. Ez egyben egyfajta segélyszolgálat is volt: a lerobbant Citroëneken a taxik segítettek.
En. text: Citroën (French pronunciation: [si.tʁɔ.ˈɛn]) is a major French automobile manufacturer, part of the PSA Peugeot Citroëngroup since 1976. Founded in 1919 by French industrialist André-Gustave Citroën (1878–1935).
In 1934, Citroën secured its reputation for innovation with the Traction Avant, not only the world's first mass-produced front-wheel drive car, but also one of the first cars to feature a unitary-type body, with no chassis frame holding the mechanical components.
In 1954 Citroën produced the world's first hydropneumatic self-levelling suspension system, then in 1955 the revolutionary DS, the first mass production car with modern disc brakes. In 1967, Citroën introduced swiveling headlights in several models, allowing for greater visibility on winding roads. Citroën cars have received various international and national-level awards, including three European Car of the Year.
Citroën has a successful history in motorsport, and is the only automobile manufacturer to have won three different official championships from the International Automobile Federation: the World Rally Raid Championship (five times), the World Rally Championship (eight times), and the World Touring Car Championship.
Citroën has been selling vehicles in China since 1984, and it represents a major market for the brand today, largely via the Dongfeng Peugeot-Citroën joint venture. In 2014, when PSA Peugeot Citroën ran into severe financial difficulties, the Dongfeng Motor Corporation took an ownership stake.
The brand celebrated its 90th Anniversary in 2009. The Citroën's C_42 showroom, on the Champs Elysées in Paris, is a place where Citroën organises some exhibitions, shows its cars and concept cars.
Fr. text: Citroën est un constructeur automobile français. L'entreprise a été fondée en 1919 par André Citroën. La marque a toujours été réputée pour ses technologies d'avant-garde et, à plusieurs reprises, elle a révolutionné le monde de l'industrie de l'automobile. Citroën a notamment créé la Traction Avant en 1934, l'utilitaire H, les 2 CV, DS, GS, BX, SM, CX ou encore, la XM qui sont toutes des créations d'avant-garde.
L'entreprise Citroën appartient depuis 1976 au groupe PSA Peugeot Citroën qui englobe également Peugeot. Son siège social est installé à Paris rue Fructidor et ses bureaux d'étude et de recherche à Vélizy-Villacoublay, La Garenne-Colombes, Carrières-sous-Poissy et Sochaux-Montbéliard. Via son départementCitroën Racing, Citroën est engagé en compétition automobile. L'actuel président du directoire du groupe PSA est Carlos Tavares, ancien numéro deux de Renault.
190.) Citroën DS 19 & 21 "Pallas" ("Cápa"), Hydropneumatics suspension system. Belmondo - Delon - Louis de Funes. Française classical car. Général de Gaulle. The day of the Jackal - A Sakál napja: https://szextant.blogspot.com/2016/12/190-citroen-ds-19-21-pallas-capa.html
above: NoHigher! #ŠKODA-'#Octavia'-"Dual"
above: MedRes! Juci'bácsi's Triple-Mix: LPG systems
above: NoHigher! Hu. text schema LPG Blocking cutaway X-Ray
above: NoHigher! The operate LPG control switch - Kontrol LPG üzemmód kapcsoló
MULTIVALVULAabove: NoHigher! #ŠKODA-'#Octavia'-"Dual"
above: MedRes! Juci'bácsi's Triple-Mix: LPG systems
above & below: NoHigher! #Forklift Truck - Emelővillás #Targonca LPG perate?
above: NoHigher! Hu. text schema LPG Blocking cutaway X-Ray
above: NoHigher! The operate LPG control switch - Kontrol LPG üzemmód kapcsoló
above: NoHigher! R89/E CNG - 8 mm inlet Suits traditional Mixer system cars. Patented Auto Pilot feature allowing the converter to be used on engines from 500cc to 6000cc
above: MedRes! Left: EKOGAS LPG Autogas Conversion System Sequential Injection Right: Venturi Carburetor Kit Front End-Rear EXCLUSIVE
above: NoHigher! Ekogas Multivalve set 'Venturi' below: MedRes! CNG Reductor
above: NoHigher! Schema blockshema below: MedRes! Left: Double Reducer Right: Simplex reductor
above: HiRes! D.T. gas-system REVO-150 Reductor - Nyomáscsökkentő below: NoHigher! Sys.
above: NoHigher! The pressure regulator
above: MedRes! Block diagram - Schema below: MedRes! Vialle AMS draad schema
above: MedRes! Fuel System Schematic
above: MedRes! Fuel System Schematic
above: HiRes! Motor control block diagram - Schemat_ukadu_zasilania_Kappa_LPi
above: MedRes! LPG engine control: Fly Diesel Plus diesel gas-system scheme
above: MedRes! Chip-Tuning
above: MedRes! Pol. text: BMW Falowanie wolnych obrotów DT gas system nierówna praca.
above: NoHigher! Mitsubishi below: HiRes! BMW
above: HiRes! LPG Control System
Car's LPG adjusted systems - Autó LPG Gázüzem beépítési variációk
above: NoHigher! The LPG Tank in package area - LPG tartály a csomagtartóban
above: Left: NoHigher! The tank measuring equipment - Right: HiRes! The cylinder tank
above: MedRes! The gauge systeme below: NoHigher! LPG Tank - Tartály
below: HiRes! There place of LPG tank under bottom - A fenekem alatt van a tartály helye
LPG AutoGas Tankstelle
Az LPG autógáz európai összevetésben nálunk az egyik legdrágább nominálértéken, a fizetésekhez képest meg pláne. - LPG is one of the most expensive denominations in Europe, especially in terms of salaries.above: Hu. text: Európai összevetésben Magyarországon a 8. legmagasabb az LPG autógáz literenkénti ára – derül ki a fuel-prices-europe.info adataiból. A február 26-i állapot szerint 0,73 eurót kellett fizetni egy literért, amely persze forintban számolva az euró árfolyamának ingadozása miatt ettől eltérhet. A holtankoljak.hu szerint csütörtökön a LPG átlagára 222,2 forint volt. ...
above: NoHigher! Hu. text: Juci'bácsi's LPG megtérülési ráta vázlet - sketch "Fűrész"-Grafikon elmélete, amit a főnök Nincsics Lala nem pontosított le és nem csinált meg
above: NoHigher! LPG's filling pistol source: shutterstock
above: NoHigher! Filling pipe - Töltőpisztoly
above: HiRes! AUTÓGÁZ-LPG töltőnyílás - LPG filler hole below: NoHigher! Filling pipe
HiRes! above: Juci'bácsi's created pics-mix about filling adapters below: ELY-Car
above & below: HiRes! Juci'bácsi's macro-photo: Brass double adapter - Sárgaréz kettős adapter
HiRes! LPG Adapters of the Countires source: station leader Mr. Nincsics Lajos
above: HiRes! Juci'bácsi's macro-photo: Brass adapter - Sárgaréz adapter
above: HiRes! Juci'bácsi's macro-photo: Brass adapter - Sárgaréz adapter
above: MedRes! & below: The brass dish adapter - Réz toldalék a töltőcsonkhoz
above: Juci'bacsi's NIKON photo: HiRes! Our Filling Station's TOMASETTO-NANTO-VI adapter.
above: MedRes! Mix of dish adapters
above: NoHigher! "EURONOZZLE" LPG AutoGas brass Filling Pipe Adapter
above: MedRes! Mix: TOMASETTO 67R E8 Brass & Steel adapter for fillingt hole - Töltőnyílás Adapterek - Csatlakozók. (A magyar Tomasetto szabvány) Réz - Acél
above: NoHigher! TOMASETTO in connect
above & below: HiRes! Juci'bácsi's photo: Adapter storage shelf under the cassa table. To right on the wall; ring phone & the grey metal key storage box closed
above: HiRes! The canal during rain name: "Látóhegyi" vízfolyás - "Sight-mountain" watercourse
above & below: HiRes! Juci'bácsi's photos: The Station is Rainy weather condition "Our small lake Balaton - A mi kis-Balatonunk"
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Fuel filling Wellhead digital counter - Hajtóanyagtöltő Kútfej számláló: loaded Liter, HUF to be paid, HUF=FT/liter, Summa counter Liter
above: Juci'bacsi's NIKON photo: Hi Res! the fuel pipe on coloumn at "Greenway" Co. in Veszprém Filling Station of PRIMAGAZ
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Tank filling stub closing caps - Tartály töltőcsonk zárókupakok. Official Prímagáz-tól hivatalosan by the Filling Tank-truck - a Tartálykocsitól
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: After a heavy rain, the ornamental hedge grew beautifully and grew - A kiadós esőzés után szépen zöldellt és nőtt a díszsövény
above: NoHigher! Hu. text: LPG finomítási szisztéma below: NoHigher! Natural gas condensate
above: MedRes! in which no reflux is needed and only propane refrigeration is needed to cool the scrub-column overhead before it is liquefied in a two-bundle MHE. 13
above: NoHigher! Mine Fracking Schema
above: NoHigher! Production of synthetic gas
above: MedRes! How To understand the issues, we must have a clear understanding how the energy supply chain is intertwined Downstream Petrochemicals Refining Propane R
above: NoHigher! PRIMAGAZ - Romania www.avitech.ro
above: MedRes! Modelscale 'H0' 'Prímagaz' LPG Tanker Waggon/Coach - Tartálykocsi
above: NoHigher! PRIMAGAZ railways Tank.waggons -TT scale 1:120- Vasúti Tartálykocsik
above: MedRes! PRIMAGAZ railway H0 scale 1:87 LPG waggon model below: HiRes! PRIMAGAZ Tanker variants
"Zeuke"-"Tillig" 'TT' scale 1:120 model trains: http://vasuttmodell.blog.hu www.vasutmodell-centrum.hu
above: MedRes! Land layer/fllorplate - Terepasztal
above: HiRes! Juci'bácsi's photo 2020. august 08: Rácalmás close to Dunaújváros-city, on the railway station
above: HiRes! Diagram of a DOT-111J100W1 tank car with an insulating jacket and external heating coils. It has a capacity of 20,000 US gallons (76,000 L; 17,000 imp gal).
above: MedRes! Rail Tank Car/Coach
above: NoHigher! Side view of a rail car. Information on the left of the rail car (top to bottom): reporting marks and car number, load limit (pounds or kg) and empty weight. Information on the right of the rail car (top to bottom): TC permit number, commodity name, car
above: NoHigher! 'Dongfeng' 4 x 2 fuel-truck
above: NoHigher! Russian KamAZ truck model: Metan, Propan - Ogneopasno - Fire-Danger
above: MedRes! Een werkdag van een Primagaz vrachtwagenchauffeur
above: NoHigher! PRIMAGAZ LNG: Benelux paisesbajos transport edegnl porcamion gateterminal
NoHigher! above: S. Korean 'Hyundai' Special vehicle below: Swedish SCANIA
MedRes! above: Svedish SCANIA-360 LPG below: Ford-cargo-2532 Ru. 'OgneOpasno'
above: MedRes! Placard & panel Locations
above: HiRes! American Mack 'Super Liner Tanker' profile drawing
above: NoHigher! LPG Bulk transport cavagna group bobtail installation scheme. LPG Bulk Transport and Storage can be hazardous if gas is not properly contained. As for all products safety is our primary concern. Our bulk storage and bobtail transport equipment are designed
above: NoHigher! Lorry tank inside below: MedRes! Parts of tank
above: HiRes! Bulk Transport Trailer below: NoHigher! crude-oil trailer
above: MedRes! LPG truck's trailer -Volvo- Gázszállító pótkocsi below: Tank-truck meter
above: NoHigher! Caustic soda-tank truck bottom unloading
above: MedRes! PC-Symulator: Schema Bottom. Einfach below: NoHigher! Vapour Recovery
above: HiRes! propano receipt
above: NoHigher! Modular LPG filling station
NoHigher! above & below: The parts of LPG tank
HiRes! above: Propane tank components below: PRÍMAENERGIA földfeletti tank
above: NoHigher! PRIMAGAZ Tanks
above: NoHigher! Autogas station submersible pump
above: NoHigher! 20FT-20m3 LPG-ISO Tank-Container below: MedRes! NRS: CIMC-LPG
above: NoHigher! Typical horizontal cylindrical storage tank with bund wall for above-ground storage of liquid petroleum
above: MedRes! LPG SKID Station www.truckcl.en.alibaba.com
above: MedRes! emergency diagram
above: NoHigher! Tank Chart
above: MedRes! Propane Tank design Manchester catalog
above: MedRes! En. text: Sizes of OvergroundsTank linedrawing - Földfeletti tartály méretei szakrajz
above: MedRes! Hanson - Standart P-288 Horizontal Propane Tank
above & below: MedRes! American standart, Overground LPG tank Inches size
NoHigher! above: Liqufied Gas-meter rack mounted FIM-VMD below: Tubes
above: MedRes! Ru. text: The krane - csap
Juci'bácsi's created Mix: above: HiRes! Pressure-Regulators - Nyomásszabályzók below: NoHigher! Accessories of pump - Szivattyú berendezések
above: NoHigher! LPG Autogaz toltoallomas www.primaenergia.hu
above: NoHigher! CNG Gas Well: MAIN GAS/FŐGÁZ; "With a natural gas vehicle for a more livable city." Hu. text: CNG Gázkút: FŐGÁZ; "Földgázüzemű járművel az élhetőbb városért."
above & below: NoHigher! PRÍMAGÁZ LPG tankstelle und chane of PB bottle pool
PB Gas Bottles - Gázpalackok;
above: HiRes! PRÍMAGÁZ PB bottles storage/depo - PB gázpalack raktár
above: NoHigher! Primagaz's PB bottles carrier Lorry anno decibel
above: MedRes! Nowadays Hu. DAF-'CF' PRÍMAGÁZ PBB Truck
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: "Green-Way" Ltd. PB bottles storage - "Zöld-Út" Kft. PB Gázpalack tárolója
above: HiRes! Daily Gas cylinder inventory and sales statement - Napi Gázpalack készlet és eladások kimutatása
above: MedRes! PRIMAGAZ's advert of PB-Bottle below: NoHigher! Hu. text: Capacity / Sizes of PB Bottles
above: NoHigher! Bottle of 11,5 kg-os Palack PRÍMAGÁZ
above Two! NoHigher! PBB Forklift poster
above: NoHigher! Outdoor fitting for operation - Kültéri Telepítés PRÍMAGÁZ
above: NoHigher! Images of over ground industrial fuel storage tank/gas cylinder tanks & fuel truck tanker unloading at location.
above: MedRes! Installation schema
above: NoHigher! "LPG Gas Bottle courier - PB Gázpalack-futár"
above: HiRes! Kupon advertising with DELIKÁT food delicatesse spice for chicken foods
above: HiRes! Being a Tiszaer fish-sup served in a cauldron in the "Szálka/fish-splinters" fisherman's inn in Szeged-city on the bank of the Tisza-river - Tiszai-halászlé bográcsban tálalva"Szálka"-halászcsárda lévén Szegeden a Tisza-folyó partján
above: NoHigher! the winner of the Tiszaer fish soup festival PrimaGaz Cooking competition, Ms. Éva Vass - a Tiszai halászlé fesztivál PrimaGáz Főzőverseny nyertese, Vass Éva
above: MedRes! Tiszaer-sup served on a plate & in cauldron - Tiszai-halászlé tányérban és bográcsban
above: NoHigher! Safety Pigkill with PB bottle - Biztonságos disznóvágás PB gázpalackkal;
Hu. text: Rögtön tisztázzuk, PB-palackkal nem lehet disznót vágni, legfeljebb agyonütni. (Az sem könnyű. :-) ) A vágáshoz továbbra is kés kell, ugyanakkor a PB-gáz nélkülözhetetlen kellék a hagyományos disznótorokon. Annak érdekében, hogy az esemény örömteli társasági összejövetel legyen, muszáj betartani néhány biztonsági szabályt. ...above: HiRes! #PRIMAGAZ & #PURINA #common #advertisement - #reklám
above: Customer Prices: Home PB Bottle in Hungary - Yearly average costs
above: MedRes! Prímagáz Sóstói főzőverseny. below: Primagaz Fozoverseny Kadarkut "Gesztenyes Napok" below: HiRes! PRIMAGAZ website's advert
Primagaz cooking competition with PB-B
***
above: NoHigher! Juci'bácsi's pics mix: Hungarian traditional Retro - Original old ÁFOR - Ásványolaj Forgalmi Részvénytársaság (Rt.) 11,5 kg.-os PB Gázpalack - Gas bottle
above: NoHigher! Tipically Hungarian "Handy/BiCycle" Gas-bottle
above: NoHigher! Gas-worker - Gázos munkás/Gázszerelő Mészáros Lőrincnél
above Two: Juci'bacsi's NIKON photo: HiRes! The other side from Zöldút Fillingt Station the ÖMV
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Left: Hole of filling Pistol Right: Mechanism of Pistol
above: HiRes! Relief map: The Charpathian Basin with Hungary - A Kárpátmedence Magyarországgal Domborzati és Vízrajzi térkép. + Veszprém below: HiRes! Hu. Maps
above: HiRes! Hu. County - Counties Admin map - Megyék Államigazgatási térkép
above: HiRes! Hungary Main Railroad map
above: HiRes! Veszprém county map
above: MedRes! Veszprém approach map - közvetlen közelkörzete - agglomeráció
above: HiRes! Veszprém raw printing city-map - nyers nyomtatott térkép
above: MedRes! Az Aradi Vértanúk (13) 1849. Veszprém, Aradi Vértanúk útja 3. PG-LPG
Hu. text: Az aradi vértanúk azok a magyar honvédtisztek voltak, akiket a szabadságharc leverése után az 1848–49-es szabadságharcban játszott szerepük miatt Aradon végeztek ki. Bár az Aradon kivégzett honvédtisztek száma tizenhat, a nemzeti emlékezet mégis elsősorban az 1849. október 6-án kivégzett tizenhárom honvédtisztet nevezi így, gyakran használva a tizenhárom aradi vértanú, illetve az aradi tizenhármak elnevezést is.Mindegyik aradi vértanú a szabadságharc kezdetén aktív vagy kilépett császári és királyi tiszt volt, a szabadságharc végén a honvédseregben közülük egy altábornagyi, tizenegy vezérőrnagyi és egy ezredesi rendfokozatot viselt. Lázár Vilmos ezredest azért sorolták a tábornokokhoz, mert a szabadságharc végén önálló seregtestet irányított. Egyébként egyikük tábornoki rendfokozatát sem ismerték el hivatalosan az osztrákok. A vértanúk között Kiss Ernő honvéd altábornagy volt a rangidős, aki korábban cs. és kir. ezredes volt, a többiek a közös hadseregben ennél alacsonyabb tiszti rendfokozatokat viseltek.
Kossuth Lajos 1890-ben, az egyetlen fonográfon is rögzített beszédében Aradot a magyar Golgotának nevezte.
Ugyanezen a napon végezték ki Pesten az első felelős magyar miniszterelnököt, Batthyány Lajost. ...
Az aradi vértanúk Barabás Miklós litográfiáján:
Knezić Károly, Nagysándor József, Damjanich János,Aulich Lajos, Lahner György, Poeltenberg Ernő,Leiningen-Westerburg Károly, Török Ignác, Vécsey Károly, Kiss Ernő, Schweidel József, Dessewffy Arisztid, Lázár Vilmos
De. text: Als Märtyrer von Arad werden in Ungarn jene 13 Anführer und Generäle des ungarischen Aufstands von 1848/49 bezeichnet, die am 6. Oktober 1849 (dieser Tag ist in Ungarn ein nationaler Gedenktag) in der heute in Rumänien liegenden Stadt Arad hingerichtet wurden, obwohl ihnen freies Geleit zugesichert wurde.
Die Exekution erfolgte auf Befehl des österreichischen Generals Julius von Haynau, der den ungarischen Aufstand dank russischer Truppenunterstützung (Heilige Allianz) niedergeschlagen hatte. ...
Es handelte sich dabei um:
János Damjanich
Károly Knezich
Ignác Török
József Nagy-Sándor
Arisztid Dessewffy
Ernő Kiss
Vilmos Lázár
Károly Vécsey
En. text: The Thirteen Martyrs of Arad (Hungarian: Aradi vértanúk) were the thirteen Hungarian rebel generalswho were executed by the Austrian Empire on 6 October 1849 in the city of Arad, then part of theKingdom of Hungary (now in Romania), after the Hungarian Revolution (1848–1849). The execution was ordered by the Austrian general Julius Jacob von Haynau. ...
Ru. text: Арадские мученики (венг. Aradi vértanúk) — 13 генералов венгерской армии, казнённых 6 октября 1849 года в Арадепосле подавления венгерской революции 1848—1849 годов. ...
Ro. text: Cei 13 de la Arad (în maghiară: Aradi vértanúk) este denumirea generică sub care sunt cunoscuți 13 ofițeri ai armatei imperiale austriece executați în 1849 la Arad sub acuzația că s-au alăturat mișcării revoluționare a luiLajos Kossuth și au susținut revendicările maghiare de independență față de Imperiul Austriac, încălcându-și astfel jurământul de fidelitate față de Casa de Habsburg.
Monumentul Statuia Libertății din Arad evocă memoria celor 13 comandanți. Istoriografia maghiară îi menționează ca martirii de la Arad, punând accentul pe dorința lor de libertate. În publicistica românească imaginea celor 13 generali a fost adesea confundată cu cea a lui Józef Bem, generalul polonez care a condus confruntările din Munții Apuseni, în care s-au ciocnit trupele revoluționare maghiare cu armata imperială austriacă, de partea acesteia din urmă aflându-se și trupele lui Avram Iancu. ...
above: NoHigher! Removal of martyrs from gallows - A vértanúk levétele a bitófákról (painting - festmény)
above: HiRes! Aerial photo: The 'PG's - LPG Filling Station Overthere in Veszprém photo by: ret.avn.W.O. Kovács "Kokó" István ny.re.zls. Mi-8/17 board - fed.tech. source: facebook
Below: HiRs & MedRes! Pics of the The "'Greenway" Filling Station - "Zöldút" Kft. Töltőállomás
Juci'bacsi's NIKON "Coolpix" photos; also Courtesy FREE!
above & below: HiRes! View from Ring way - Képek a körgyűrű felől. With the "Peka" House & Car-Centre - A "Peka"-házzal és az Autócentrummal
above: MedRes! The opposit side: LIDL supermarket behind the ring-traffic - A másik oldalon pedig a LIDL szupermarket a körforgalom mögött. - To right hand overthere ALDI after Auto butiques after TESCO and M8 highway to South direction. - Déli irányban még az üzletek és az M8 autóút.
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: M8 ring toward North sector of Veszprém-city
above: MedRes! The Neighbouring Refueling Station to North: The ÖMV & SPAR Shop, backround at farer the PENNY Market supermarket. https://www.omv.hu/portal/01/hu/private
above Three: HiRes! The commercial - A kiszolgáló "Bungalow" and LPG coloumn
above & below: HiRes! The working area with Leader of Station S.E. ret.eng.avn.Maj. Nincsics "Busa" Lajos nyá.mk.rep.őrgy. EV. from HDF-MH.87. BHHE Szentkirályszabadja-LHSA
above: HiRes! The Bridge - Ahonnan ment a kút vezérlése. Under the Cashier table the safe-strong box "Bear" for cash covered by green textil/canvas - A kasszaasztal alatt a "Maci" a készpénznek zöld textíliáva/vászonnal eltakarva. The Ltd. Boss emptied the daily income from time to time - A Kft. Főnök időnként ürítette a napi bevételt. It also included cash for unexpected expenses. - A nem várt kiadásokra is volt benne készpénz.
above: HiRes! The Alarm Elektronika-2000 DSC: Code-Key Box surface
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: The Front of Bungalow in Night
above: MedRes! The PB-Bs' coop - Gázpalack ketrec "PB-B Zoo"
above: HiRes! The appron marshaller table - Az előtér bevezető táblája
above: HiRes! The "Peka" building on ground floor is the JP-Tuning car accesories shop and pool
above: HiRes! The court of Tank - A tartálykert/udvar
above & below: HiRes! Left: The main switcher box - Főkapcsoló doboz Right: The filling pipe - Töltő cső
above: HiRes! 100 Kg. Powder Fire Extinguisher - 100 & 12 Kg-os Porraloltó tűzoltókészülék
Fortunately one time wouldn't to use - Szerencsére egyszer sem kellett használni.
above Two: HiRes! Juci'bácsi's photo: Fire Extinghauser bottle, press gauge
above Three: HiRes! "A" Fire danger Classification
above One & below Two: HiRes! The 5000 Liters capicity LPG tank - Tartály with pump
Have to Filling up to 80%-ra kellett feltölteni. Over there Österreiche ÖMV tankstelkle
HiRes! above: The filler crane - a töltőcsap. The quanity % measure gauge under plexi cube cover - A mennyiségmérő % óra a plexi fedél alatt. To Left hand. The grey "bat" is Microvawe transmitter to Centre dispatcher about % - Mikrohullámú adó a központba a mennyiségről. Így Maguktól jöttek - They come from selfingt. below: The knocking attrition of shell paint due gauge punctual reading
http://www.gonczi.com/
above: HiRes! The pump to filler head - szivattyú a kútfejhez.
above & below: HiRes! main closing Valve with elctric control - Elektromos elzáró szelep
HiRes! above: The Quantinity gauge in Liter below: Identification label of the Tank
above: HiRes! The Producer of Tank & Owner - A Tartály Gyártója és Tulajdonosahttp://www.gonczi.com/
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Our gas-pump in the LPG Tank garden
above: NoHigher! LPG Autogas Station Pump Systemabove: HiRes! The pump to filler head - szivattyú a kútfejhez.
above & below: HiRes! main closing Valve with elctric control - Elektromos elzáró szelep
above & below: HiRes! Juci'bácsi's photos: Opening time in Foggy weather
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: LED lamp (Light Emissioon Diode - Fénykibocsájtó Dióda)
above & below: HiRes! Juci'bácsi's photo: Night Vision
above: HiRes! Administration sheets - Admin papírok In the corner - A sarokban
above: HiRes! Left: LPG commerce per day Right: Tank-Lorry bills for Standing-Tank filling
above: MedRes! Cash Bill
above: NoHigher! Similar age another filler somewhere in Hu. - Hasonló korú kút valamerre.
HiRes! above: The old Filler head - Az öreg kútfej Juci'bácsi's photos below: The pistol and valve opener handle Open to Left & to Right Close of LPG flow
above: HiRes! The filler pipe - A töltőpisztoly LPG group - patented
above: HiRes! The LPG-flow 'migas' manometer gauge - Az LPG-áramlási nyomásmérő műszer
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: View from ENTRY-point of the Filling Station to Housing state "Damjanich"
above: MedRes! "Peka" building: Left "Gumi-Tóni" Tyre pool & Mid. Handling Car Wash, Right: J&P Tuning pool & shop - Gumiműhely és Kézi Autómosó Jobbra: J&P Tuning műhely és bolt: Aradi Vélrtanúk útja 3.
https://www.maxigumi.hu/gumiszereles/veszprem/veszprem9/szerviz-99 http://automosoveszprem.hu/ http://www.streetlegal.hu/j-p
above & below: HiRes! "Own little sea or lake Balaton" In rainy weather condition - Esős időben
above Three! HiRes! The canal-tunnell"View-hill" in rain storm and after - Látóhegyi-vízfolyás csatornája a zivtarban és utána. (It would also be good for a kayak-canoe track - Kajak-Kenu pályának is jó lenne)
above: HiRes! After We are playing with JP Tuning owner 'Steve'sir' on Traffic tin-toy - Utána meg játszunk a JPT tulajjal Pista'úrral a KRESz-pálya lemezjátékon
above: HiRes! Our Team leader-little Boss: ret.eng.avn.Maj. Nincsics "Busa" Lajos/Luigi nyá.mk.rep.őrgy. Mi-8 Maintenance sqn. commander Airframe & Engine (AEn) Engineer after Ops.offic-Hdm. főti.eredetileg SHM (Sárkány-Hajtómű) hőerőgépész mérnök.
We had work together at Szentkirályszabadja HuDF MH.87th "Bakony" Combat Helicopter Regiment on Operational & Training Division and than I was the Boss. - Együtt dolgoztunk a BHHE-nél a Hadműveleti és Kiképzési osztályon és akkor Én voltam a Főnök.
above: HiRes! During early working; I was very tired - Korai munkában: Nagyon fáradt voltam
above: HiRes! Left: L.: ret.avn. WO1 Kovács Misi former Mi-8 helicopter board technician - fedélzeti technikus nyá.rep.zls. auxilary fourth worker - a 4. beugró emberünk Misi'bácsi főgépész. Right: Other Two members: L.: ret.StSgt. Horváth Ernő'papa nyá. ftőrm. former MH.54.VRE. Boss of Fuel station & R. Kovács Misi. The trully autenthic Military Team!
above: HiRes! Left: Presence register - Jelenléti ív Right: Monthly Working days / Member monhtly shift of work - Havi Műszakbeosztás The One mont working time was 150-160 hours = 19-20 days (to count with 8 hrs. system - havi 150-160 órát kellett dolgoznunk ami 8 órási műszakkal számolva 19-20 napra jött ki. The average working shift was 2-3 times per week - Heti átlag 2-3 műszak volt.
above: HiRes! Message booklet - Üzenőfüzet
above: HiRes! Daily gas sales by name - Napi gázeladások Név szerinti kimutatásban
above: MedRes! Hu. text: We would like Her kindly (the Blondie! worker) take in Our team - Őt (a !) még szívesen bevettük volna a Csapatunkba
above: HiRes! Coming the dear Customer -Ürmös- Jön a kedves vásárló Citroen "Picasso"
above: HiRes! The 'Global Vision's car stoips before filling www.globalvision.hu
above: HiRes! Fullfill action with LPG - Teljes feltöltés eksön
above: HiRes! After possibility go to Cassa - Aztán lehetett a kasszához járulni
above: NoHigher! HUF: Cash statement by denomination - Készpénz kimutatás címletek szerint
above: NoHigher! The intermediate cashier to treasure box - Napközbeni "fölözés" a 'Mackóba'
above: MedRes! Mistrake of Cashier report was very difficult.
above: MedRes! Left: POS Terminal from 2014. march. Right: CASIO calculator
above: HiRes! The dayly business done of POS
HiRes! The office in night
The working day: Opening time: am. 06:00 - pm. 09:00/21:00 from Moday to Monday 7 days. After sept.2013. Sunday closing. Arrivall 05:45-50 go home: 21:20-30
A napi műszak 06:00 - 21:00 Hétfőtől - Hétfőig 7 nap 2013 szeptembertől Vasárnap Zárva voltunk. Daily 15,5 hrs. working time - Ez napi 15,5 óra munka. reggel nyitás este standolás és zárás.
The working day: Opening time: am. 06:00 - pm. 09:00/21:00 from Moday to Monday 7 days. After sept.2013. Sunday closing. Arrivall 05:45-50 go home: 21:20-30
A napi műszak 06:00 - 21:00 Hétfőtől - Hétfőig 7 nap 2013 szeptembertől Vasárnap Zárva voltunk. Daily 15,5 hrs. working time - Ez napi 15,5 óra munka. reggel nyitás este standolás és zárás.
The average salary was montly - Átlag havi bér volt: 60-90.000,-HUF (200-300,-€) depending custom rate. The average hour wage - Órabér was 400-500,-HUF/hour on SE bill. By the after Comission system - Jutalékos rendszerben. Shelled LPG Liters and PB-Bs and shopping gadgets pcs. - az eladott literek, Liter, pcs, ... - PB palackok és árúk után. + Gratuity was dayly average 1.000,-HUF. (3,3,-€) átlagosan a Borravaló / Nap
above: HiRes! #SAECO #coffee-automat - #Kávégép. It made very delicious coffees and quickly as well as cheaply - Nagyon finom kávékat készített és gyorsan valamint olcsón.
HiRes! above: You have to ask a cup of coffee! - Kérjen egy Feketét! below: Adverts
above & below: HiRes! The Coffee maker - A kávégép
above: HiRes! My son Andrew (22 yo.) often came by bicycle for cold softdrink 'Coca-Cola' - Fiam Andor "Bubu" gyakran ugrott le biciklivel egy hideg Kólára
above: HiRes! and the Very cool softdrinks! - és a nagyon Jéghideg üdítők!
above & below: HiRes! Vitrin of shop gadgets - Árult apróságok
above: HiRes! Windshield washing cleaner fluid in vitrine shop - Szélvédőmosó folyadék
above: HiRes! The canal toward Ring road
above: HiRes! With My Son Andrew - Fiammal Andorral
above: MedRes! The price list. - Az árlista
above: NoHigher! Trully Retro: MALÉV Hu. Airlines' booklet-logbook
above: NoHigher! Notebook of Daily Open & Close of CASSA HUFs with closing bill - Pénz Átadási-Átvételi füzet a záróblokkal.
above: NoHigher! The Card reader & SAMSUNG Cassa Machine
We would have abandoned sept. 2014. the station because wold purhasing the Tax-goverment Telemetric Cashier it was price 1 million HUF. We wouldn't positive cashflow for it.
Bezártunk mert 2014. szept. 1-től a NAV-os telemetriás üza. kutas pénztárgép kellett vola ami 1 millió Ft-ba került volna. Ezt nem tudtuk volna kitermelni.
above: HiRes! Lala'bá & Ernő'papa were the very expertice gardeners: Roses - Kertészkedés
above: HiRes! The canal "Viewing-hill" watercourse - "Látóhegyi vízfolyás"
above: HiRes! The Hu. 'Tungsram' Halogen lamp
above: MedRes! The Spring-head In the night! - A Kútfej éjszaka
above: HiRes! The sheet of Opening Procedure (The Closing same as)
above: HiRes! The Key-box - A Kulcsdoboz
above & below: HiRes! Juci'bácsi's photo: Opening Hours from am. 6 - to pm. 9 - Nyitvatartási idő 06:00 - 21:00
above: HiRes! Michael'uncle - Misi'bácsi the "Yolly-Joker Ace - a beugró Ász" explains to ...
above: NoHigher! Hu. text: Ha jobban ment volna lehetett volna ilyen is.
above: NoHigher! After abandoned the selled Tank serving to ÖMV - A bezárás után a szomszédos ÖMV-hez megy át az eladott megmaradt tartály gázanyaga (a képen egy másik kút van)
above: MedRes! below: HiRes! Modern Autogas Stations
above: NoHigher! CNG - ERDGAS
below: The Abandoned "Greenway - Zöldút" LPG Filling Station - A Bezárt Töltőállomás 2019.
HiRes! Juci'bácsi's photos: above: The ENTRY waypoint nowadays - A behajtási pont napjainkban below: The "Bungalow" as garden tools storage of Peka-works - A "Bungi" mint a Peka-művek kertiszerszám tárolója
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Our former Gas Tank was taken over by the neighboring ÖMV filling station, which feeds the new LPG wellhead developed there. But the ÖMV sticker was no longer enough, the old PRIMAGÁZ logo remained. - A szomszédos ÖMV töltőállomás által átvett volt Gáztartályunk ami az ott kialakított új LPG kútfejet táplálja. De ÖMV matricára már nem tellett, maradt a régi PRIMAGÁZ logo.
above: HiRes! Juci'bácsi's NIKON "Coolpix" photo: Crusader spider - Keresztespók
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: 'Peka-works'/building/service house. That was - Ennyi volt.
FIN!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése